La început am ignorat, am zis că marketing, că agresivitate, strategii, ba una, ba alta. Dar dupa o perioadă mi s-a luat și am început să mai întreb în stanga și în dreapta dacă și altii sunt bombardați. Se pare că unii primesc, alții nu.
După o perioadă îl văd pe Connect-R, apoi pe Andra, după pe Dan Negru și în final pe Andy Moisescu în clipuri care fac reclamă la o soluție de înălbire dinți care pare fake. Primul indiciu este aici, pe reddit. După ce am citit acest thread mi-am dat seama că nu sunt nebun și nici singurul care este bombardat cu reclame Buencia.
Pe ProTV este ditamai articolul plătit despre Buencia, la fel și pe Libertatea, dar aici nemarcat însă.
Nu îți trebuie atestat de detectiv ca să îți dai seama că acest produs pare mai mult un scam decât o soluție miraculoasă descoperită peste noapte. La o simplă căutare pe google am descoperit că produsul Buencia este vândut pe eMAG Marketplace de PROJECT KAIZEN SRL, firma din spatele acestui proiect, o companie înființată în 2022 cu cifra de afaceri de 954.172 lei în 2023 și un profit de 67.532,46 EUR, conform Lista Firme. La aceeași adresă mai are sediu o altă firmă, inființată în 2024 care se numește BUENCIA COSMETICS SRL. Apropo, firma PROJECT KAIZEN SRL a vândut înainte un alt produs minune denumit Glory Smile.
Până aici nimic suspect sau ieșit din comun, sunt o grămada de firme cu profit din primul an de la înființare. Ce m-a uimit pe mine este faptul că sunt foarte agresivi în comunicare, dar nu se chinuie să pară autentici în review-uri și testimoniale. Pe eMAG au 17 reviews iar cele pozitive par fake. Mă refer la faptul că toate sunt postate în octombrie, iar conturile care au lăsat reviews sunt la prima recenzie pe eMAG. Din 17 recenzii, 11 sunt de 5 stele de pe conturi care par fake, iar 6 sunt de 1-2 stele care spun clar, negru pe alb, că acest produs este o țeapă. Din 6 recenzii de 1-2 stele, 5 sunt conturi cu istoric recenzii la multiple produse, deci părerile despre produs par autentice.
Dacă te uiți cu atenție la conturile care comentează la postările de pe pagina lor de Facebook majoritatea sunt fake, probabil boți pentru că au doar poze de profil și cover, în rest nimic care să pară că ar fi reale și active. Aici poți vedea și alte păreri: https://www.facebook.com/search/posts/?q=buencia
Mizerii de genul acesta se vând și pe temu, același produs mov, dar sub alte denumiri.
În Australia avem același produs doar că se numește HiSmile – hismileteeth.com, iar site-ul este copie 1 la 1 cu cel din România – buencia.com
Ca și încheiere, tipul care face reclamă și pare că running the business, are profil de Facebook și îl cheamă Bogdan, iar la sudii și-a trecut că a terminat ASE, specializare Marketing. Nu pot să nu remarc faptul că ASE scoate specialiști de exepție în multe domenii, inclusiv Marketing. Bravo, ASE, well done!